Jomfru Maria, Josef og Jesus kostume til voksne

Skal du spille voksen krybbespil, til Julefest, Fastelavn eller måske til en temafest med meninghedsrådet? Så har vi fundet et par oplagte kostumer i form af den hellige Jomfru Maria, Josef og Jesus Kristus. 

Juleevangeliet – Lukasevangeliet kap 2 starter med ordene “Og det skete i de dage, at der udgik en befaling fra Kejser Augustus, at al Verden skulle skrives i Mandtal.” Dette var årsagen til at Jomfru Maria og Josef var på rejse til Bethlehem. De skulle indskrives dér, da Josef var af Davids slægt. Jomfru Maria ventede på at nedkomme og det skete mens de var i Bethlehem. Hun fødte sin søn Jesus den førstefødte, og svøbte ham og lagde ham i en krybbe, da der ikke var plads til dem i herberget. På den samme egn var der hyrder, som lå ude på marken og holdt nattevagt over deres hjord. Og en Herrens engel stod for dem, og Herrens herlighed strålede om dem, og de blev grebet af stor frygt.

Men englen sagde til dem: “Frygt ikke; thi se, jeg forkynder eder en stor glæde, som skal være for hele folket. Thi eder er i dag en frelser født i Davids by; han er Kristus, Herren! Og dette skal være jer et tegn: I skal finde et barn svøbt og liggende i en krybbe.” Og i det samme var der med englen en mangfoldig himmelsk hærskare, som lovpriste Gud og sagde: Ære være Gud i det højeste! og på jorden fred i mennesker, der har hans velbehag!”  

Kostumerne nedenfor er til voksne og kan bruges til et krybbespil, teater, rollespil og temafesten.

 

josef kostume til voksne josef udklædning til voksne

Josef kostume til voksne

Flot, orientalsk Josef-kostume. Sættet består af en lang heldragt i brun og blå samt matchende hovedbeklædning. Passer helt perfekt til Krybbespil eller Fastelavn.

Find Josef kostume hos Temashop

 

 

krybespil kostume til voksne josef kostume til voksne

Josef fra Nazareth voksen kostume

Har du sommetider tænkt på, hvorfor man klæder sig så varmt på i ørkenen? Lange klæder, tykt stof og alt det andet. Det er jo helt urimeligt! Men nej, det er det slet ikke. Spørg Josef, hvorfor han klædte sig, som han gjorde. Svaret er: Hvordan skulle folk ellers kunne kende mig. Logisk, eller hvad? Kostumet er fremstillet af polyester, og det består af en beigefarvet særk med en lysebrun kappe samt en hovedbeklædning med pandebånd.

Find kostumet hos Partyking

 

josef kostume til voksne joseph kostume til voksne hyrde kostume til voksne krybbespil kostumer til voksne

Josef kostume eller hyrde kostume til mænd

Joseph siges at være Jesus’ far, men hvordan går det til når Gud er Jesus’ far? Desuden var Jomfru Maria jomfru…? Nogen må hellere tage en alvorlig snak med Maria for der er meget som ikke stemmer her… Joseph Kostume er et kostume som kommer til at gøre sig rigtig flot når du og dine venner har bestemt jer for at klæde jer ud som hele Jesus-ligaen! Sørg for at hapse Joseph ellers risikerer du at du skal være et får igen i år!

Find kostumet hos Partyking

 

jomfru maria kostume - Jomfru Maria, Josef og Jesus kostume til voksne

Jomfru Maria udklædning

Jomfru Maria kostume til voksne, som består af en lang kåbe med kappe, et bælte og hovedbeklædning. Denne udklædning er både godt til fastelavn, julefester og krybbespil.

Find kostumet hos Temashop

 

jomfru maria kostume til voksne julefrokost kostume 2019

Luksus Jomfru Maria voksenkostume

Jomfru Maria beskrives egentlig i Bibelen til at være det mest rene og fineste menneske, som har eksisteret, desuden var hun mor til vinfremstilleren Jesus! Men hvordan gik det egentlig til? Var Joseph virkelig faderen, hvordan genopstod Jesus, er Gud en gammel mand med skæg? Hvis du har planer om at klæde dig ud som Maria, så må du finde de rette svar på disse spørgsmål, som du kommer til at få! Jomfru Maria Klassisk Kostume er et bibelsk kostume, som efterligner Jesus’ moder Maria. Denne dragt passer godt til halloweenfester og kostumefester med indretning efter biblen. Skaf dig gerne en partner, som er klædt ud som Joseph! Jomfru Maria Klassisk Kostume inkluderer: Kjole med fastsyet kappe samt en hovedbeklædning.

Find kostumet hos Partyking

 

messias kostume til voksne julefrokost kostume til voksne

Messias Jesus kostume til voksne

Hvis du selv anser, at du er en rigtig legende, er det jo bare at bevare din karakter til udklædnings- eller Halloweenfesten. Forestil dig at være den beundrede person, der forvandlede vand til vin og som havde et stort, bølgende hår med matchende skæg? Men det bedste af alt er sandsynligvis, at du kan slentre omkring som den historiske Jesus, uden at blive korsfæstet. Jesus med Tørklæde Udklædningsdragt er en herredragt af 100% polyester, der indeholder en beige helkropsdragt med hvidt taljebånd samt et rødt tørklæde til at have på hovedet. Bemærk, at hverken skæg, paryk eller sandaler indgår, så sørg for at supplere din udklædningsdragt med skæg og paryk for at komme til at ligne Jesus på en prik! 

Find kostumet hos Partyking

 

 

 

moses kostume til voksne

Moses eller Josef kostume til voksne

Hvis du har en ven, som skal klæde sig ud som Jesus til kostumefesten, så kan du vel passende matche ved at klæde dig ud som en anden central figur fra Biblen, og her taler vi jo forståeligt om ingen mindre end Moses! Moses ledte folket ud af Egypten og ind i det lovende land Israel, men her kan du i stedet spille den vigtige rolle ved at lede festfolket fra deres hjem til kostumefesten! Moses Kostume er en herredragt som inkluderer en lang beige tunika, en stribet kaftan i farverne rød, sort og hvid samt et brunt bælte som matcher hele outfittet. Vær opmærksom på at sandaler og kæp ikke medfølger dette kostume.

Find kostumet hos Partyking

 

krybbespil kostumer til voksne julefrokost kostume til voksne bibelsk kostume

LÆS OGSÅ: Josef kostume til børn

LÆS OGSÅ: Jomfru Maria kostume til børn

 

 

Indlægget Jomfru Maria, Josef og Jesus Kristus kostume til voksne indeholder affiliatelinks

 

pinit fg en rect red 28 - Jomfru Maria, Josef og Jesus kostume til voksne

error: Content is protected !!